Blogi

Ostopolku: Auta harkitsevaa


Tagged: , , , , , , ,

 

Onneksi olkoon! Potentiaalisen asiakkaan kiinnostus on herätetty ja hän pohtii nyt, miksi juuri sinun tuotteesi tai palvelusi olisi hänelle sopivin vaihtoehto. Ostopäätöksensä tueksi hän tutkii arvosteluja, kyselee verkostonsa mielipiteitä ja perehtyy yrityksesi tarjoamaan sisältöön.

OLE AVULIAS JA TARJOA HYÖTYÄ

Asiakas pohtii nyt, ostaisinko täältä vai tuolta toisesta paikasta. Ratkaisevaa on se, kumpi taho osaa vastata hänen tarpeisiinsa parhaiten ja juuri oikealla hetkellä. Merkitystä on myös vertaisten kokemuksilla.

Tässä vaiheessa sinun pitää antaa hänelle todisteita tuotteidesi tai palveluidesi toimivuudesta. Lisäksi sinun kannattaa tarjota hänelle tietoa, miten asiakas hyötyy ostaessaan sinulta tai mitä etuja tuote tuo mukanaan.

Hyödynnä ja tarjoa referenssejä, asiakasarviointeja, esitteitä ja ohjeita, asiakaskokemusvideoita sekä case-tarinoita. Huolehdi, että verkkosivustosi sisältää myyntiä edistäviä elementtejä, kuten Call-To-Action-elementtejä.

LOISTA OSAAMISELLASI

Tämä vaihe ostoprosessissa on sinun hetkesi loistaa alasi asiantuntijana! Hyödynnä osaamisesi ja tietotaitosi paketoimalla se asiakasta hyödyttävään muotoon. Sisältömarkkinoinnin keinoin pystyt tuomaan asiantuntijuutesi uudelle tasolle ja saat sen avulla näkyvyyttä verkossa.

Asiakas, joka harkitsee ostavansa sinulta, on kiinnostut siitä tiedosta, joka sinulle on kertynyt toimialaasi, palveluihisi ja tuotteisiisi liittyen. Sinä olet paras tukija matkalla ostopäätökseen.

Tässä vaiheessa haluat, että

  • asiakas ymmärtää, että sinä olet paras tekijä
  • asiakkaan tarve vahvistuu eli hän kokee vahvemmin tarvitsevansa juuri sinun tarjoaman tuotteen

Seuraavaksi tutustumme luottamusvaiheeseen. Pohdi sitä ennen, millä keinoin voisit luoda luottamusta sinun ja asiakkaan välillä ennen kuin ostopäätös syntyy.

Pysy kärryillä ja tilaa tuoreet blogit sähköpostiisi tästä.

Jäikö edelliset blogit lukematta? Tutustu ostopolku-aiheisiin blogeihin.