Blogi

Viikon pointti: Visuaalinen ilme kuntoon


Tagged: , , , , , , , , ,

visuaalinen ilme

 

Yrityksen visuaalisen ilmeen eli identiteetin tulisi olla yhtenäinen ja tunnistettava jokaisessa kanavassa. Onko tämä huomioitu yrityksessänne? Hoksaako asiakas, mistä yrityksestä tai brändistä on kyse, kun hän päätyy jollekin some-kanavistanne tai lukee uutiskirjettänne? Löytyykö punainen lanka niin verkkosivuilta, blogista kuin YouTube-tililtä?

Visuaalisella ilmeellä, kuvilla ja videoilla on keskeinen rooli digitaalisessa ympäristössä. Kuvat helpottavat muistamista: kolmen päivän kuluttua muistamme jopa 65 % informaatiosta, jos se on esitetty visuaalisesti. Pelkästä tekstistä on kolmen päivän jälkeen muistissa vain 10 %.

Visuaalinen identiteetti on muutakin kuin logo

Myös visuaalisen suunnittelun tulisi olla strategista, ja siksi suunnitteluun on hyvä panostaa resursseja. Tärkeää on myös se, että ilmettä hyödynnetään läpi kaiken tekemisen. Visuaalisessa strategiassa on hyvä ottaa huomioon myös kanavakohtaiset eroavaisuudet.

 

Visuaalinen ilme on osa uskottavan brändin rakentamista.

Tutustu alla olevaan Bufferin infograafiin ja laita ilmeesi kuntoon! Infograafiin liittyvät tarkemmat vinkit löydät täältä. Muista: suurin panostus, mitä homma vaatii on aikasi. Moni työkalu on ilmainen tai hyvin edullisesti käytettävissä. Et siis tarvitse kallista mainostoimistoa avuksesi, jos jaksat itse hiukan perehtyä hommaan.

 

visuaalinen ilme

Kuva: www.entrepreneur.com/article/281458


Eikö homma luista? Tarvitsetko apua? Autamme myös visuaalisen ilmeen suunnittelussa, joten ota yhteyttä!